onsdag 6 januari 2016

En sån dag...

Gårdagen var väl inte riktigt min bästa dag, om man säger så, även om sakerna som hände mest är sådana där i-landsproblem..

Vi börjar såhär; vi har ju parkering på gården men om folk ställer sig ute på gatan på motsatt sida till våran port blir det skitsnävt att komma in i porten, och då den här nervösa bilföraren inte vill repa bilen så ställde jag mig ute på parkeringsplatserna på gatan istället.

Det är veckoparkering där, men då det var v.53 förra veckan och v.1 nu, alltså två ojämna veckor i rad, så tänkte jag att jag skulle vara smart och inte byta sida på bilen på söndag kväll, då hade jag ju hamnat på fel sida och riskerat p-böter...

Hursomhelst, gårdagen måndag började med att jag kände av att jag hade lite ont i tån när jag var ute och gick. Men det går väl över, tänkte jag?

Dagen flöt på rätt bra och vid tre tiden tänkte jag för en gångs skull åka på bilutflykt, bara jag. Det brukar inte hända så ofta, men planen var ett besök på IKEA i Borlänge, också lite för att bilen med lite dåligt batteri skulle få ladda upp sig.

När jag kommer ut ser jag att jag fått p-böter, 600 kr, FASTÄN jag stått på rätt sida. Alltså *#¤%!" pust och stön och argghhh! Och sen när jag ska åka iväg så startar inte bilen, såklart, helt död. Så mina planer får jag ju ställa in, plus att jag blir arg för p-boten och dessutom orolig att jag ska få en till eftersom jag inte kan flytta bilen.
Jag är ingen sån som brukar tjafsa så mycket och visst skulle jag väl kunna betala de där 600 spännen och så var det inge mer med det, men man tycker ju inte om att bli felbehandlad ju? 

Det står på lappen att man ska vända sig till polisen för att bestrida betalningsanmärkningen, men när jag ringer dit så hänvisar de mig till parkeringsbolaget som utfärdar det hela. På deras hemsida finns nått webbformulär man ska fylla i, men det funkar inte för att det står att min anmärkning ej är registrerad där. Ringer till Falu kommun eftersom det står att det är de som utfärdat boten, men där hänvisar de mig också till parkeringsbolaget. Och idag, när jag, efter alla dessa telefonköer, kommer fram dit så säger en halvdryg telefonist att jag ska vända mig till polisen, det är så det står på anmärkningen och de på parkeringsbolaget tar ej emot en överklagan. Haha! Tillbaka till ruta ett.
Och det var tydligen fler grannar som fått fel böter, lapplisorna verkade inte ha koll på att det var ojämn vecka två veckor i rad. Och alla bilar som faktiskt var felparkerade klarade sig, där fick man för att man skulle vara smart.

Aja, tillbaka till resten av gårdagen; på Friskis blir några tanter/damer irriterade på mig och skäller lite lätt för att de tycker jag tränger mig i kön när deras kort inte fungerar men jag testar om mitt gör det och det funkar och jag går in. Brukar väldigt sällan hamna i argumentationer men nu kände jag mig som en liten morrande morrhoppa. Rätt onödigt egentligen, både av mig och de argbiggande tanterna.
På spinningpasset: mina spinningskor är ganska tajta och då känner jag återigen att min tå gör väldigt ont. Så vid en närmare inspektion ser jag att jag fått nageltrång, för första gången i mitt liv, och halva stortån bultar, är röd och varm. Aj!

Och ja, förresten, när jag cyklar hem från Friskis så verkar det som att cykeldäcket punkterar sig.... Jag vågade inte undersöka det något vidare, tyckte jag hade haft nog med motgångar den dagen : )


Men som sagt, det här är ju ganska små petitessiga saker i jämförelse med mycket annat här i världen... Försöker tänka så när jag är mitt i såna här otursdagar också... det går väl sådär får jag erkänna.
Framåt kvällen hade jag lugnat ner mig dock.



Kärlek! /ia 


Inga kommentarer: