tisdag 27 januari 2015

Ledig, magisk, tisdag.

Idag hade jag lyxen att få vara ledig, en helt vanlig tisdag. Det är ju det som är förmånen med mitt skiftjobb. Och vilken dag sen, det här var något mer än en vanlig tisdag. Det var en magisk vinterdag. 

Planen var längdskidåkning i Sörskog, Bjursås, och alltså en påhälsning hos mamma och pappa. Kom även på den briljanta idén att locka med syrran på längdskidturen, så hon och barnen var också i Baggbo hela dagen.
Att få samlas så hela familjen och dessutom ha med sig både mamma och syrran ut på längdspåren.... det är inte var dag. Åkningen var ljuvlig, fina spår, strålande sol och så all den där snön som lagt sig så fascinerande vackert på alla träd.


Innan jag kom till Baggbo skedde dock en liten bussfadäs, grrr! Men; den resulterade i sin tur att jag fick över en timme på mig att traska runt i stan och försöka fånga något av det vackra på bild.

Ett smakprov får ni här:



 

Min lilla fina kyrka








Kärlek! /ia

Inga kommentarer: