måndag 12 januari 2015

Hej mitt vinterland!

Idag har jag varit ledig och nu när snön kommit har jag förutom bräda även varit så sugen på att dra fram längdskidorna också. Sagt och gjort, åkte hem till mamma och pappa idag och jag och mamma begav oss till Sörskog.

Och ja.... det snöade, blåste, var ca -12. Fick sådana där små ishårda snöflingor i ansiktet, frös om fingrar och tår och spåren var igenblåsta typ....
Men ändå: jag älskar vinter. Man fick upp värmen allteftersom och det gick, förutom att vi hade vädret emot oss, väldigt bra att åka och skidorna och kroppen kändes bra. Nästa gång om jag åker i bättre väder kommer det kännas lätt som en plätt ju ;)

Ja, SÅ glad är jag att snön och vintern nu kommit med besked. Även om jag förstår att alla inte är lika förtjusta, det är rätt lyxigt i såna här tider att bo i en hyresrätt där man inte alls behöver bry sig om snöskottning och sånt. Pappa hade visst skottat vår gård i fyra timmar idag... han fick nog mer träning än vad jag och mamma fick under vår längdtur.


Nä nu måste jag återgå till min bok '438 dagar' som jag skrev om igår. Så spännande, speciellt när man vet att det är en sann berättelse. Älskar känslan av att bli fångad av en bok och bara vilja läsa mer, mer mer....

Morgonpromenad i snölandskapet

Kärlek! /ia

Inga kommentarer: