söndag 31 augusti 2014

historiskt

imorgon är en historisk dag, 1 september 2014 står nämligen jag (och vi) för första gången som ägare till ett förstahandskontrakt på en lägenhet. stort?. nja, inte jätte kanske, men lite lustigt ändå. att det är först nu det händer.
studentlägenheten blev jag ju 'utslängd' från några månader efter att plugget var slut, lägenheten i kyrkan jag bodde i en kortis var bara tillfälligt boende, och nu har jag bott i denna lägenheten i snart 1,5 år på ett andrahandskontrakt. och då vet man ju aldrig vad förstahandsägaren har tänkt sig, och som när han sa upp sig var det först inte säkert om vi fick bo kvar.

men det fick vi! och imorgon börjar det 'på riktigt'. och katterna är fortfarande med på köpet, som mina denna gång. wiihhoo! lyckades övertala M, hehe. får se om han, och kanske jag, ångrar oss? de håriga busdjuren....

och i och med det här ingick det ju en lägenhetsbesiktning i veckan om med den också att vi kommer få det lite uppfräschat. med början redan imorgon, snabba ryck. nya tapeter i kök och vardagsrum, och vi får vara med och välja lite grann. har gett mig stor beslutsångest, hehe. men tror det kommer bli bra, har ju inte varit riktigt förtjust i den här rejält gröna tapeten vi har i sovrummet nu så nästan vad som helst kommer nog kännas mer ok. har tänkt (den lite knäppa) tanken ibland att 'om vi bara hade vita tapeter i sovrummet så skulle jag bli så lycklig'. haha. och en riktig sänggavel på det så vore det ju nästan himmelriket, eller hur? det får bli ett misson att genomföra såsmånigom.

aja. det ska bli intressant att se hur det blir. en hel del vitt, men det blir väl tjusigt och stilrent?

så.
nu får jag bo här så länge jag själv vill. första gången det händer i mitt vuxna liv. känns rätt bra faktiskt. ja, om inte M. slänger ut mig då, men det tror jag inte. vem skulle då baka hembakta frukostmackor till honom liksom? ;))

jag och en glad favoritunge

puss, hej och kärlek! /ia

Inga kommentarer: