måndag 4 augusti 2014

Lovely weekend

de senaste dagarna har varit så fina också. så fort jag har några lediga dagar så låtsas jag att jag har semester och njuter av sommarn och ledighet fullt ut.

i fredags var jag ju så fort jag vaknade efter nattjobbet ut till Lunåns gårdsmejeri och mötte upp syrran med familj där. det är alltså en gård med lite olika djur, samt café och butik med hemtillverkade grejer.

Bland djuren vi såg och klappade på kan nämnas åsnor (Knut och Bengt), dvärggetter, fjällkor, kalkoner, en feeeeeet minigris och alpackor. jag tycker om djur och älskar att få klappa på dem så jag var nog nästan lika fascinerad som Edvin. förutom av alpackorna, de var tjuriga och jagade oss. ;)
en fin eftermiddag verkligen.

På kvällen var vi till Kålgårn här i Falun och grillade och spelade volleyboll. Hur kul som helst ju, älskar volleyboll!
Och igår kväll var det badminton och bad uppe vid Andersbotjärn, med M.s kusin och hennes pojkvänn, också superkul ju.
Grädden på moset av lediga helgen: i eftermiddags blev det mer volleyboll och bad, vid Tansen i Grycksbo. Blev helt slut och volleyboll kan vara bland det roligaste som finns.

Så ja, tacksamhet var ordet. Tack för sommar och värme och ledighet. För bollsport och för vänner. Framförallt tack för kärlek. Tack Gud.

Kärlek! /ia

Inga kommentarer: