måndag 25 augusti 2014

remember the greatest gift is love

sista halvan av sommaren var ju sådär fin, som ni säkert minns. drömfin. 
och även när jag började jobba igen men Micke fortfarande hade semester och det var sådär gris(skönt)varmt, så kändes det ändå som om jag hade semester de där dagarna som jag var lediga.

lördag den 2 augusti var vi på släktträff i Ullvi, Leksand. det var på Mickes morfars sida som de hade samlats, ca 70-80st, och jag kände mig lite som en bov som inte egentligen alls är släkt med dem, man räknas väl inte som släkt om man inte är gifta eller har barn ihop?
men det var roligt att få följa med och räknas som en del av släkten iallafall.

utsikt över Siljan från Ullvi bystuga. 

ett brudpar tog sina bröllopsfoton där just då


 
fina va? uppklädda för en gångs skull :)

Vi minglade, åt god mat, fick höra lite historia om släkten och hur de levde förr, gick bort till gården de ursprungligen kom från, fotades, gick tipspromenad och drack kaffe + kaka. en fin dag!









Daniels-släkten

efteråt var vi med Mickes kusin Anna och hennes Will till Andersbotjärn och spelade badminton och badade. jag och M. åkte cross och jag minns allt som en sån där fin sommarkväll.

kärlek! /ia

Inga kommentarer: