fredag 16 maj 2014

grön fred

dagens händelse:

svettig, ful och äcklig....antagligen, hehe, cyklade jag genom stan efter ett tok drygt och bra träningspass på Friskis. och på stan, på min väg till Hemköp blev jag stoppad av en Greenpeace-kille som ville värva medlemmar och pengar.
och lilla snälla ia, som inte kan säga nej till människor, speciellt inte när det är för en god sak, stannade såklart och lyssnade på vad killen ville.

och vad ska jag säga när jag ju vill värna om naturen och propagera mot konsumtion och det här att pengar styr allt. och killen hade ju poängen i att ju fler som är med och med sina namn visar att vi inte tycker att det är okej att förstöra våran jord, desto större och viktigare blir vår röst gentemot storföretagen.

en annan svett-bild :)


hursomhelst, det var egentligen inte det storyn skulle handla om, utan vad som hände sen. men jag blir som vanligt långfattad.

jo, när jag skulle skriva på papperen om mitt medlemskap så kommer det en medelålders man framklivande mot oss. man ser på en gång att han är ganska alkoholpåverkad. och lite arg.
han avbryter oss rätt rejält och undrar vad vi håller på med. jag tror att han är förbannad för att han tror att killen försöker sälja mig nån telefon eller nått abonnemang eller så.

och när greenpeacaren inte ville prata med honom utan bad honom gå blev han riktigt arg. och uppmanar mig att inte bli lurad. och jag började se mig omkring för att se om det var någon som hade tänkt hjälpa oss om nu full-mannen började slåss.

det gjorde han tillslut inte.
även om han stod med ansiktet på andningsnära-avstånd mot grönafredskillen.
obehagligt med människor som är så aggressiva. mitt på blanka dagen, mitt på stan.
och stackars människa, som känner sig tvungen att dricka sig full. han verkade ensam. ensam och aggressiv.

men det goda vann. han slogs inte och jag blev medlem i Greenpeace. yeah!

kärlek! /ia

Inga kommentarer: