torsdag 6 mars 2014

happiness

om man är en sån där tänkare och grubblare som jag är är det ibland lätt att bli lite vemodig. det finns i mig. man tänker för mycket, analyserar för mycket, ser de stora problemen istället för att glädja sig åt de små lyckopillren.

så jag övar på't. på att se det där att vara glad och tacksam över. allt fint man har. försöka hitta lyckan och bubblet i sig själv.

de senaste dagarna har jag varit särskilt glad och tacksam över bland annat följande:

- att få jobba dagtid på jobbet igen. det är roligare. mer socialt, jag utvecklas mer, lär mig mer. och återigen GLAD över mina fin-fina arbetskamrater. det är ni som gör jobbert värt att gå till. som gör att jag kan se fram emot det med bubbel-glädje (ibland, hehe)

- över träning, rörelse, endorfiner, träningsvärk. att det är så roligt att åka snowboard nu med slask i backen och Micke-sällskap, att gymningen går bra och även konditionen sakta men säkert förbättras. känner mig stark. ibland.

- över att jag på senaste tid haft just tid att läsa, ett stort intresse of mine. Bibeln och andra nyttigheter. och lite strunt... precis som det ska va.

- över lite resor som är i planerna framöver.

- över att ha en varm Micke- kropp att hålla om varje natt.



Kärlek! /ia

Inga kommentarer: