tisdag 11 mars 2014

diverse

jag blir lite bestört när jag hör att en svensk journalist skjutits ihjäl i Kabul, Afghanistan. kanske extra mycket för att det är en sån där långvarig, avlägsen dröm jag har/har haft, att vara journalist och rapportera från nått krigsdrabbat land. vara där det händer liksom, göra något meningsfullt.
jag vet inte om den drömmen varken blir större eller mindre av det här.
men tragiskt och sorgligt är det. för den drabbade som inte får leva klart sitt liv. för hans anhöriga. och för att det är så oerhört odemokratiskt att ge sig på en utomstående journalist i ett krigsdrabbat land.
det enda 'bra' i det här är väl kanske det att vi svenskar mera får upp ögonen för vad det är som händer ute i världen utanför vår mysbubbla i detta land.

annat:
solen skiner. 
och till och med jag som inte är något stort vår-fan (hallå, det har ju inte vart riktig vinter än??), och kan tycka det är lite jobbigt med allt ljus, blev riktigt glad och uppfylld av sånt där vårpirr som folk i allmänhet verkar bli. blev helt förvånad själv.
sol är härligt.
fast allra mest förederar jag sol tillsammans med snö. 

det tredeje: jag jobbar, åker bräda, tränar och pysslar med mycket annat den här veckan, så vi får se hur mycket ni hör av mig. synd, för jag tycker ju om att skriva också. tid,tid,tid, detta ständiga dilemma.
och bakar gör jag också, det får man inte glömma. bagar-ia, ha vem hade kunnat tänkt sig det ;)

kärlek! /ia

Inga kommentarer: