fredag 21 februari 2014

kärlek...

... tänker jag bland annat kan vara den där viljan att göra någon annan glad. hur man gläds i deras glädje. hur det pirrar i magen när man tänker på hur personen ser ut när den ler, skrattar.

jag älskar att göra Micke glad.
såna där små saker bara.
laga nån god mat om jag är hemma och han kommer hem trött efter jobbet. tvätta nått som behöver tvättas, köpa nån grej som jag vet han inte hade köpt själv.

att vara glad tillsammans med den man helst vill vara glad med, att skratta tillsammans med den man tycker om.

det gör mig varm och levande i hjärtat.

<3>

nått annat:
häromdagen när jag var ledig prickade jag in precis rätt dag för att åka hem till mamma och pappa i Baggbo. vi drog alla tre upp till Sörskog och åkte längd tillsammans, en perfekt vinterdag.

här kommer lite bilder från det:





jag är väldigt glad för mina fina föräldrar också :)

förresten märks det i mina vardagssysslor att jag blivi sambo. 
mäta, rita, spika, borra och spackla skulle annars varit sånt där som man ropar: ' - Pappa, fixa det här!' Men sånt funkar inte längre. Inte heller 'jag kan inte' eller 'jag har aldrig gjort det'. M. är stenhård: 'då är det bra du lär dig'. och det har han ju alldeles rätt i...

kärlek! /ia

Inga kommentarer: