torsdag 20 februari 2014

ett efterlängtat besök

häromdagen när jag var ledig så gjorde jag ett besök på en älskad, men nästan bortglömd plats. BIBLIOTEKET!
(åter: tid är det som behövs för att göra det vi egentligen gillar)


jag älskar ju egentligen att läsa, men nu har jag blivit en sån där som bara läser böcker när jag är utomlands på solsemester, sorgligt. när jag var yngre kunde jag sluka flera böcker i veckan och för mig som gillar språk, ord och att skriva så tror jag det är viktigt att läsa böcker för att hålla mitt eget språk levande.

tiden att sätta sig uppkrypt i soffan med en spännande bok... det känns som den är borta. men tid är ju också en prioritering. jag kanske måste välja bort datorn, bloggar, film nån gång om jag vill hinna läsa.

ja, hursomhelst, för mig som älskar det skrivna ordet är det ju helt ljuvligt att traska runt på ett bibliotek.

efterlängtade, bortglömda ställe, jag hoppas jag kommer åter och besöker dig oftare (och hinner läsa böckerna jag lånat.... tveksamt)

mmm, böcker, ljuva syn

vårigt i Falun i måndags. jag är glad snön är tillbaka:)





kärlek! /ia

Inga kommentarer: