torsdag 12 december 2013

Indien del 4: Orcha

Efter den första riktigt hektiska veckan i Indien var det skönt när vi efter Agra styrde kosan mot Orcha (en 'liten' busstur på 9h cirka). Orcha var det första stället det det var lite lugnare, inte så mycket att göra och titta på utan syftet med att vi åkte dit var mer som en mellanlandning, två dagar att softa, hämta krafter och få känna semesterkänsla. 

Hotellet låg i ett gammal tempelområde, en häftig inramning. Och vi sov i tält som luktade mögel ;) Även här fanns det en pool så det blev mycket poolhäng, underbart!







Vår reseledare Maria hade en bekant, en indier, som bodde i staden så vi var några stycken som blev visade runt i hans hus, fick träffa hans familj osv. Roligt att komma nära det riktiga indiska livet på det sättet.




På kvällen hade vi den första officiella rosa-bussen festen. Det var riktigt trevligt faktiskt, förutom alla småflugor som trillade ner i våran mat...heh. jag lyckades klämma i mig EN hel öl under några timmar faktiskt (öl är iiiiinte så gott!) och sen tänkte jag att jag skulle dansa en låt på det provisoriskt ordnade dansgolvet. Men. När man väl börjat kan man ju inte sluta. Älskar att dansa, dansa, dansa. Känna musiken, rytmen och bara glädjehopp/skutt/dansa. yeah! tillsamman med ett gäng helt galna indier. Skoj!




På vägen hem skulle jag, Andreas och Frida se om det gick att skeda en sovande ko (ska se om jag hittar nått foto på det) och sen plankade vi in på ett indiskt bröllop som hölls på ett hotell i närheten av vårat. Så där smög vi oss in (eller vakten öppnade generöst grindarna för oss -återigen: är man vit kommer man in överallt). och dansade lite till innan vi blev utslängda. på ett väldigt vänligt och o-våldsamt sätt. fast vi fick lov att klättra över den 2-3m höga hotellgrinden. mindre roligt. mindre smidigt.

visst älskar man det oväntade?




 kärlek! /ia

Inga kommentarer: