tisdag 17 december 2013

allt och lite till

några lediga dagar förra veckan.
fantastiskt.
känna energin fyllas på igen. få lite TID.
tid att vara. sova, promenera.
pyssla.

ensamtid och tid med Micke. tid för familj och vänner. tid att varva ner och tid att vara glad.

onsdag, torsdag och fredag var mina mysdagar medan helgen var mer intensiv, social, festlig, far och fläng. men rolig.

i fredags var vi, jag, Johanna, Sofia och Micke, på Håkan Hellström. helt fantastiskt! han är ju så bra. speciellt live. gillar att gå på lite mindre konserter, som på Magasinet, där det bara går in ca 800 pers. tredje gången jag var på Håkan där, och man kommer nära.



bästa Håkan!


i lördags föll snön. så som det ska vara. ljuvligt. äntligen sådär vitt och fint och vinteraktigt. jag och Micke åkte ut till Bjurs och snowboardade. så underbart kul. stod på både huvudet och rumpan ett antal gånger, men det är ju så det måste vara när man försöker utvecklas.

sedan åt vi middag hos M.s mamma, och drog senare upp till mina päron där Micke lånade garaget och sen fikade vi.
en lördagskväll hemma där jag fortsatte sy mina gardiner. 


en gammal trogen tjänare till hjälp

i söndags blev det kyrk- och systerdag för mig. inte hunnit gå på så många gudstjänster sedan jag kom hem beroende på jobb och sånt. men varje gång jag kommer dit blir jag så glad över människorna som finns där. mina vänner, mina syskon.
och så nyttigt att föra höra budskapet som gör att man lyfter blicken från sitt eget och sin egen lilla värld till det som är större och viktigare. budskapet som lyfter fram glädjen, tron och styrkan i mig. 

och sen till min biologiska helsyster, hehe. kul att hälsa på henne, Mattan och Edvin, guldklimpen. Anna hjälpte mig att fixa till mitt barr, så nu är det lite ljusare, lite kortare och lite mindre trassligt. TACK till min fina syster som tar hand om sin bortskämda lillasyster.

E. i hans eget lilla kök. Händiga föräldrar! :)




välsignad. 
det är vad jag är. vad jag känner när jag får tiden att bara vara. när jag inser vilka fantastiska människor jag har runt omkring mig och får spendera min tid med.

tacksam. 
för tid. för Mikael. för våra familjer, våra vänner. för att få roa mig. för kyrkan. för lägenheten och katterna.
Tack Gud för all fin välsignelse du ger över våra liv.
amen.


morgonspinning, ett Ikea-besök och Luciamys framför tv:n hanns också med. 


 kärlek! /ia

Inga kommentarer: