måndag 28 mars 2011

och åh

det där pendlandet... i fredags var sista dagen jag skulle ha bil. det slutade fint: p-bot 300:- (och för att jag inte ska bli beskylld för att vara helkass på att parkera kan jag berätta att det berodde på att mitt p-tillstånd glidit ner lite under fönsterkanten, så den inte syntes tydligt vilket den visst måste göra som jag så fint och arrogant blev upplyst om efter 15min telefonkö. Så: sammanlagt p-böter på 700 på en vecka är väl rätt bra jobbat. Tur man lever så fett med hela 2700 CSN kronor i månaden. ha:)

så då trodde jag att det skulle vara lite befrielse att slippa det där med bil-elände från idag. jodå, det där med att åka buss gick ju också feting bra. var ju hemma i lägenheten bara två timmar efter jag slutade, efter diverse krångel, en sträcka som vanligtvis tar ca 20-25 minuter. Jippi. och då var det inte ens via buss jag tog mig hem tillslut.
och jo... det var lite mitt eget fel, fast konstigt skrivna busstabeller också, och ganska maxat oflyt. lite allmänt oflyt nu?

men ja är int' bitter, som Tony skulle ha sagt. (bara lite, haha!)

imorn är det seminarium (och blogg och fb-fasta igen!) i Falun, och jag slipper (just nu) Bajs-Borlänge. Men vem vet, cykeln kankse kraschar påvägen till skolan? fast helt ärligt. om man jämför så är ju mina små händelser här en rätt så värdslig sak. jag lovar att jag inte kommer svälta ihjäl på grund av detta, och jag hann väl vad jag skulle idag trots lite försenad hemkomst. men jag är en gnällig liten skitunge ibland ;)

men i ärlighetens namn, mina tankar går idag till de som har det betydligt tuffare, på riktigt.
vänner.
okända.
japaner. libyier. osv....

tack Gud för ett land i fred. tack för föräldrar och syskon i liv och hälsa. tack för en kropp inte värre tilltygad än lite tillfälligt halsont.

ja, tack och godnatt.
/ia

Inga kommentarer: