torsdag 10 mars 2011

dom vi blev och dom vi ville bli.

¨
En annan natts förvirrade tankar.


Bubblan.
Världarna. Mina egna.
Två, aldrig en.
Och de två ska bli ett. Fast fel.
Fel två, som inte skulle bli ett.
Mitt misstag.

En fot här. En där.
Aldrig förenas.
Det gamla, lockar: Kom, kom, kom.
In i dimman.
Nuet.

Bojorna. Tyngd. Aldrig fri? Aldrig mera fri?
Om någon,
Ville ta en nål. Spräcka bubblan. Släppa ut.
Eller jag själv. Ta en glasbit. Skära, skära….
Nej. Nej. Nej.
Inte så. Förbjudet.
Aldrig mer?!

Eller släppa in. Ljus. Luften.
Någon.
Drömmar. Mina drömmar.
Fel fel drömmar.
Älska fel. Ville rätt. När blev allt fel?

Ville
något
annorlunda.
Men lika, lika, lika. Alla lika.
Kvävda.
Värre.
Allt jag föraktat. Jag själv. Under ytan.
Det fulaste. Egoismen. Maläter, inifrån. Ut.
Stigar. Om jag vänder om. Springer tillbaka. I svart.
Var finns lyckan då?
Söker fel lycka. Olycka.
Fel, fel, fel.
När blev allt fel?


/ia
mars-11.

Inga kommentarer: