fredag 18 mars 2011

den här stan får aldrig nog av saker som går sönder.

'

idag på gymmet:
kille (svensk faktiskt! ) kommer fram och frågar vilket gymnasium jag går på. ( alltså, han kan som äldst ta mig för en tredjeringare, alltså en -92:a, i värsta fall en 94:a)
-Eller du kanske har gått ut? (Ja, för snart fyra år sen!!! svarar jag inte men tänker.)
Jag säger att jag gick på Lugnet.
-Jaha, så du är 91:a.
-Nej, säger jag.
- 90:a säger han frågande.
- Nej, säger jag.
Nu börjar killstackarn bli rejält förvirrad.
-89:a, frågar han mycket tveksamt.
Jag känner att jag måste göra pinan kort, så berättar att jag är 88:a.
-Öhh... jaha. då måste jag blandat ihop dig med någon som är jättelik.


Och ja när man är 60 eller nått kanske det är kul att se yngre ut, men föregående konversation vet jag knappast om jag tar som en komplimang. men jag har väl ett baby-face helt enkelt. haha

Dagen annars:
ingen praktik idag eftersom jag skulle på en sån där svartklädd tillställning. Men det är okej för hon var gammal, och då är det naturligt att dö. Men inte den här andra skiten, man förstår inte varför...

Och så middag hos farmor och sen träning och så.. ja typ det var det. hade kanske tänkt kolla lite skidspel nån gång i helgen men det känns inte värt nu när inte Hellner är med. Hur ska jag kunna fria till karln när han inte ens är på plats i Falun utan åkt hem till Gällivare? Så nej, är det soligt imorn blir det nog en egen skidtur istället kanske, hoppas pappa vill vara sparringpartner.

och nu idag saknar jag Betel. för jag gillar inte helger längre.





/er vad man kan tro nästan tonårsunga dam. men skenet bedrar och 25 närmar sig med stormsteg :)

-ia.

Inga kommentarer: