lördag 5 mars 2011

äta jobba sova dö

och äh, jag tror vi skiter i den där cliffhanger-grejen va. Så jag kan behålla lite värdighet.

denna lördagskväll ägnar jag mig åt att grotta och gotta ner mig i en bok om sår. Bensår, trycksår, cancersår med mera. Mums, riktigt härlig lördagsunderhållning. Och så nån tur ner till tvättstugan då och då. Grejt helg! Fast det är faktiskt ganska skönt med en lugn dag såhär när veckan varit rätt hektiskt. Nu kan man t.ex. gå på mitt golv igen utan att få småstenar under fötterna (har städat alltså). och jag fick ju roa mig lite igår iallafall, efter en spontanutgång på Kåren med Johanna. Väldigt kul faktiskt, tror det börjar närma sig två år sen jag var där sist, måste ju varit innan Stockholmsåret. Och det kändes lite som ett ungdomligt friskhetstecken att klara av att vara ute till två. Kanske jag inte är pensionsgammal riktigt än :)
Men ikväll blir det förhoppningsvis tidig sänggång, hade tänkt ta mig ut i skidspåren på en liten tur innan det är dags att kolla på herrarnas femmil från Holmenkollen. Fast det hade varit bra grymt om det var Vasaloppet man hade laddat för imorn. Är sugen.

och Herre vad jag haft träningsvärk den här vecka. Först, mitt smartskaft, stretchade jag ju inte för fem öre efter Tjejvasan, så träningsvärken i ljumskarna var enorm de första dagarna av veckan. Och precis när det lagt sig så tänkte jag, att även om jag vet att jag får grym träningsvärk om jag kör lite hård benträning i gymmet, så lär jag ju ändå göra det ibland om jag vill bli nått starkare. sagt och gjort och sen kunde man ju knappt gå. Skyll dig själv ia! Men alltså, för säkert hundraelfte gången, shit vad kul det är med träning. Bland det typ absolut bästa som finns kanske? Ja. Och det är kanske därför jag blir rörd till tårar när man ser målgångarna på skid-VM. Johaug idag, alltså helt grymt. Hoppas Hellner kan ge Northug en riktig match imorn...

och efter lite dektektivarbete tror jag att jag nog lärt mig skillnad på Ryssland och Italien. Fast vad som skulle bli bättre av det vet jag inte.

och praktik på Vårdcentral är grymt kul. Då får man se såna där grymt fräscha bensår. Och nån gång i livet vill jag nog bli distriktsköterska. kanske. fast jag vill så mycket. och så har jag fått en liten bättre bild av Borlänge så det var ju kanske bra.

puss
/ia

Inga kommentarer: