torsdag 16 april 2015

Jesuspysslet

Jag är ju inte, enligt mig själv iallafall, direkt den pyssligaste och mest kreativa människan, fastän jag skulle vilja pyssla och skapa mera, det verkar så roligt.

Men i alla fall, för nån vecka sedan, precis innan påsk fick jag ett pysselryck. För mig vill jag att påsken ska påminna om nått mer än fjädrar, harar och kycklingar så jag satsade inte så mycket på sådant pyssel i år men däremot har jag länge haft en önskan om att ha någon tavla eller liknande i lägenheten som påminner mig om Jesus. Den verkliga påskens budskap, och min personliga räddare. 


I en bok jag fått ärva av min mamma, som är från 70- 80-talet nån gång, finns det speciellt en Jesusbild som jag alltid tyckt om, samt en annan svartvit bild som handlar om folk som blivit omvända från droger och börjat följa Jesus istället.


Så istället för att bilderna skulle stå bortglömda och instängda i en bok i bokhyllan klippte jag ut dem och gjorde två tavlor som nu pryder en vägg i vardagsrummet.

'Och den som törstar komme, ja, den som vill han tage livets vatten för intet.' / Jesus.

'Med evig kärlek har jag älskat dig. Därför låter jag min nåd vila över dig.' Jer 31:3

Som sagt, även om jag absolut inte är nån van proffspysslare är jag väldigt nöjd med resultatet. Inte i första hand för min skicklighet, utan för budskapet på bilderna. 


Kärlek! /ia

Inga kommentarer: