torsdag 26 juni 2014

älskade smågrodorna, småpojkarna menar jag

Som sagt så har jag mest städat de senaste dagarna. Och jobbat natt, så nu är jag en segis. Men har valt ut några midsommarbilder åt er att kika på också.

Bilderna är från när vi var med familjen till Dössberget i Bjursås för traditionell midsommarstångsresning och dans kring stången. Edvin och Alfred var med och var utomordentligt stiliga och gulliga i sina masdräkter. 

Håll till godo!

världens gulligaste syskonbarn!


Alfred, vårat livs nyaste stjärna. redan så älskad.

Edvin och Mats

Bjursås spelmansslag underhöll så vi kunde dansa små grodorna

Anna och Edvin, mammas pojke


mosters gullplutt!

dans kring stången

moster ia (eller moster Ingeborg, med sin hatt? :) )

liten dalastuga

Jasminbuske i full blom

nedför Dössbergsbacken
mommo och Eddie



har i några veckor försökt lära M. vad denna blomma heter, får ha förhör igen ikväll:)
vacker och somrigt som bara den iallafall.

Kan ni?


en dalajordgubbe och en liten liten sömnig lill-gubbe där i vagnen


Till Bjursås kyrka för midsommarkonsert

































En midsommarkonsert som vi fick dra lite tidigare ifrån då Edvin inte riktigt hade tålamod att sitta still och vara tyst. Vilken 2,5-åring har det liksom?

Och som sagt också, det känns som jag för varje år som går, ja varje dag som går, förstår vilken välsignelse det är att ha en familj. En familj som jag älskar, som har fått vara friska och välsingats med två friska små pojkar. En familj jag litar på, som älskar mig, som finns där för mig. Det är, på riktigt, en riktig gudagåva dessa barn, ja att få ha en familj överhuvudtaget. Jag är djupt tacksam.

Jag älskar er.

kärlek!/ia

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lupin heter blomman

maria sa...

Lupin. Och det är den ondes påfund! En rabattväxt som spridit sig och tar dör på alla fina vilda växter. Blir full av gråt när jag ser dikena överfulla. Älskade dom förut, men inte numer! Blä! :P

Anna sa...

Vi älskar dig också<3<3<3
Puss