tisdag 15 april 2014

var dag

bland det skönaste jag vet:

när man skall jobba kväll och börjar 13.30, stiga upp vid åttatiden, ta en lång, skön morgonpromenad.
tänka, be, samla kraft, få frid. bli vrålhungrig och frukostsugen.
resten av förmiddagen spenderar jag i kökssoffan, sörplandes kaffe, läser Bibeln, böcker och bloggar.
inte planera in en massa annat, utan ligga där tills det är dags att göra en smoothie och sen dra till jobbet.

supereffektivt? nä.
superskönt? ja.
bra för kropp och själ att få vila ibland, utan krav på effektivitet? ja det tror jag absolut.

och jag blir ju så klok av alla de där böckerna jag läser :)


nu är det dags att slänga matlådan i ryggan och dra. hoppas på en bra kväll på jobbet, var längesen jag träffade mina kollegor så ser fram emot det.






puss, hej och kärlek! /ia

Inga kommentarer: