tisdag 15 april 2014

nattord från en morgonmänniska

så trött.
så lite inspiration. ber att den ska återvända.
annorlunda dagar.
tom. vad har jag att dela med mig av?
tänker.
vad vill jag? vem är jag? vad tror jag?

men.
när jag är älskad är jag inte längre halv utan hel.
uppfylld.
lycklig.
får det räcka så?
bevara det.
flyg inte din väg lilla lyckofågel.

vårsol.
som faktiskt gör mig glad.

rastlös.
vill förändring.
ingen karaktär.
vill bort litegrann. ha bort. denna stora massa.
som är jag. som inte är jag.
vilse i min kropp.
föraktet.

min kropp som han kan älska när jag inte kan.
vart vore jag annars?
söndertrasad?
sönderskuren?

livet är märkligt.
låt det vara så.
vi ser inte planerna.
kan bara tryggt överlåta mig.
det finns kärlek. det finns förlåtelse. det finns en famn.

de andras dom.
jag överlåter åt er. döm mig.
men din dom sårar. sticker som nålar.
välförtjänt.
överlåter åt Gud. döm mig.
men kärleken är starkare.
Han dog på ett kors.

kärlek är det starkaste.
kärlek är livet.
jag vill leva.


kärlek! /ia

Inga kommentarer: