onsdag 19 januari 2011

--

nått väldigt kryptiskt. jullovs-poesi, haha.
poet-wannabe sidan av mig visas ju på http://ialindstrom@blogg.se , men eftersom det inte verkar vara så många som hittar dit så kan jag ju plutta upp nått på den här sidan också då och då.


Magin.
Över. Överspelad. Det är över nu.
Men jag kommer ihåg. Alla dagar med dig.
Och tider. Som var Gyllene Tider.

Minnen.
Fin. Ful. Minnas. Glömma.
Sova bort min längtan.

Gå. Den rätta vägen. Bort.
Långt bort. Till ett hemland.
Paradis.
Paradis-Oskar.
Paradis. Alladin. Merci. Paradis.
Du. Som choklad.
Ljuset. Mörkret. I det undre lagret.

Och jag.
Stenmur. Ta, ge och gå.
Ifredlämna. Mig.
Blå.
Svarta nätter. Blåa dagar.
Längesedan vit. Aldrig röd.

ingen eld.
Ljummen
fel och falsk.
Ord. Ord. Ord.
I massor.
Ett virrvar.
En röra.
Som våra liv. Precis som våra liv.
Tippex!
Över alla fel. En önskan.
Önskelista.

/ia.

Inga kommentarer: