tisdag 10 augusti 2010

--



i lördags var jag med om något nytt och intressant i mitt liv. nya erfarenheter. och sånt måste ju berättas om:
Jag har fångat kräftor / vart med på kräftfiske / för första gången i mitt liv. Jag känner mig numera lite mer svensk. Lite mer av de gamla förfädernas levnadssätt finns nu samlat i mitt blod. Ett kulturarv, en nationalhögtid är nu överförd till mig.

Tack Anna & Mats och hela den trevliga familjen Åkerlind för att jag fick vara med och dela denna skatt.

Jag till och med höll i en levande kräfta någon tiondels sekund sådär. Imponerad av mig själv! (annars satt jag mest, som rena rama stockholmsbruden och ojade mig över dessa levande djur med klor på).

Ja, som ni märker är jag helt förundrad över detta fenomen.

Att äta svenska kräftor är dock något jag har kvar att uppleva här i livet, för dan efter när det skulle vara kräftskiva så jobbade jag såklart. Sug!

/ ia.

Inga kommentarer: