lördag 28 augusti 2010

--



såhär var läget dårå: inställd på fem veckors praktik på BUP (barnochungdomspsykiatri). Verkligen den absoluta drömplatsen för psykiatripraktik eftersom det är nått jag funderar på om jag skulle vilja jobba med i framtiden.

Ringde och pratade med de nu i veckan och allt var frid och fröjd tills de frågade hur gammal jag var. 22 skarvade jag i med. (exakt två månader kvar idag. jag hade gott kunnat vart 21 ett år till tack) Och där sprack det. 25-års åldersgräns för att göra praktik på BUP och det hade dom talat om noga för skolan. Så Skolan kanske hade kunnat låta bli att placera en där så man slapp förhoppningarna. Man önskar ju nästan att man hade börjat plugga lite senare så man hade fått vara där. Eller hade det varit för..... nära?

Nu ska jag vara på avd. 65 i Falun istället, missbrukarenhet. Det blir säkert också bra.


Man blir lite bortskämd såhär sista dagarna hemma. Betald shopping, tacos, möbel-bidrag. Tacktack.


Nån dag ska jag skriva ett inlägg om Marilyn Monroe. Hon hänger på väggen på min toalett. Om man är kille så att man står och kissar kollar man på henne, och ett citat av henne. Men jag brukar sitta ner så... Aja, snart ska hon plockas ner och flytta till Tallbacksvägen 2. Men som sagt, innan dess ska hon bli tillägnad ett inlägg. Håll ut i väntan på det. Huuuj!


/ ia-.


Inga kommentarer: