onsdag 27 maj 2009

onsdag 27:e maj



”Tack Gud, för att du har skapat oss unika.
Och hjälp oss att inte se ner på de mästerverk som våra kroppar är.
Amen. ”


En bön jag läste i en tidning. Om man upprepar den, och ber det innerligt varje dag, kanske man kan få hjälp att göra den till sin verklighet. En verklighet som gäller inte bara ibland, utan jämt, 24 timmar om dygnet, bra som dåliga dagar. Jag ber…



27:e = löning. Yihoo! Tänk om man kunde lägga lönen på bara massa shopping, upplevelser, fika/mat, träning och sånna roliga grejer. Och spara till lägenheter, resor och annat skoj. Men de finns ju sånt som heter räkningar och måsten. Men så är vuxenvärlden. Och värre lär de bli ju vuxnare man blir. Fast då kanske man har ett riktigt jobb också så man tjänar lite mer. Och jag ska inte klaga. Är tacksam för att ja överhuvudtaget har ett extrajobb, hade aldrig klarat mig på 2500 i månaden, och skönt att slippa ta studielån ju.

Så i helgen tar vi lite jobb igen, 9:onde helgen på rak. Ja är en flitig liten arbetsmyra : ) Men tror ja ska unna mig ledighet på söndag så man kan gå ut på lördag och gå till kyrkan på söndag. Man måste ju ha ett liv också. och så är de ju mors dag. Ska försöka vara snäll…

27 maj är också = Championsleague final. Barcelona mot Man United. Hoppas på en riktigt bra fotbollsmatch!
Matchen igår var en liten besvikelse. Kanske inte just att vi förlora, för bullis var bra. Mer besviken på min egen insats. Men men, inget man kan gräva ner sig i. bara att ta nya tag och försöka göra det bättre nästa gång.

Jag pluggar. Om jag har tur kan sommarlovet nästan inledas nästa tisdag.


/ Ia. (fast fick ett nytt smeknamn av pappa häromdagen. ”Skruttis”. Hmm, hade säkert passat. När jag var fem! =)

1 kommentar:

Biörsen sa...

säger du att din kropp är ett mästerverk? :)