tisdag 5 maj 2009

Just nu är jag ensam kvinna i detta hushåll. Och ja trivs fint. Positiva grejer med detta: ja kan ta bil när ja vill och har dessutom OK-kortet i fickan, pappa betalar =) (tänk om de alltid vore så). Ja skulle kunna gå på krogen varje helg, va ute hur länge ja vill och dejta 7 killar i veckan (vilket ja självklart inte gör) utan klagomål. Inga jobbiga diskussioner om vad ja väljer att äta (eller att inte äta, för att vara mer exakt). Jag skulle slippa komma med försvarstal varje gång ja vill träna mer än 1 gång per dag.
Vad är då priset ja får betala för detta? Diska varannan dag, laga mat i princip varje dag, lite mer städning och tvätt och ett hundratal pelargonier att vattna… Definitivt värt priset! : ) Det roliga är att ja upptäckt att ja nästan tycker om att utföra dessa fru-sysslor, så länge ingen tjatar på mig att jag måste göra det utan kan ta de när ja själv vill. jag tycker inte om måsten. Så det kanske finns hopp om att ja kan bli en fin duktig liten husfru nån gång.

Just nu biter ja i det sura äpplet och köper kurslitteratur. Att de ska va så nedrans dyrt. Typ 300 för en smal liten bok. Har dessutom hämtat ut glasögonen nu, summa ca 3600 allt som allt. Känns som ja jobbar och jobbar men att pengarna försvinner lika fort för det.. men men, ska inte klaga allt för mkt, de är ju trots allt självvalt att plugga (till detta oerhört välbetalda yrke, hmmm….) och man får ju studiebidrag.

Imorn är de match och ja är pepp o de enda dumma är att ja måste skippa min joggingrunda idag för ja vill känna mig fräsch i benen imorn. Desto mer spring i dom då hoppas ja =) skulle sitta så fint med en vinst första matchen så de blir positivt go i laget.

Antagningsbesked har kommit, så nu fattas det bara att ”Ja tack” och jag blir sthlmsbo i höst.. är nog på tiden att lämna mitt trygga flickrum för ett tag, de kommer nog stå kvar…

Lyssnar på Mio min Mio låten. Den är fin. "...bakom de högsta träden hör jag en ensam fågel sjunga om det grymma landet utanför och mitt hjärta darrar när min faders röst jag hör..."

Puss hej leverpastej. / Ia

1 kommentar:

Sofia Fahlström sa...

Hejja Izor! Sthlm är toppen =)