söndag 17 april 2011

You can call me manboy!

'
Jag är så stolt!
Jag har lyckats med en teknisk grej. Jag som är jordens mest opraktiska, otekniska lilla filur. Nästan i alla fall. Men idag när jag skulle dammsuga, som alltid är så tråkigt och extra tråkigt för att min dammsugare suger – eller rättare sagt, den suger inte. Inte så bra i alla fall. Så det går långsamt och blir jämt små små skräp/partiklar kvar. Då blir man rätt omotiverad till städning. Hursomhelst, idag pilli-grejsade jag lite med dammsugaren innan jag satt igång. Och oj vilken sprutt det blev på den. Sög som aldrig förr. Vad duktig jag är som kunde fixa det alldeles själv! (Att det tog från september till april för att lista ut och göra nått åt det med det där magiskt bra pilli-grejsandet behöver vi väl inte låtsas om. Ok? ) Men jag fixade det, utan pappa eller nån annan karl.

Så det blev väl ett till manlighetspoäng till mig där… För jo igår när jag var hemma hos Tore spelkväll (bra, kul kväll – tack för initiativet och inbjudan!) så spelade vi ”Kampen mellan kvinna och man”. Går ut på att tjejerna ska svara på typiska mans-frågor och vise versa. Och jag vann. Rätt överlägset (faktiskt Tore! ;) ) Och ja helt ärligt tror jag att jag kunde mer mansfrågor än kvinnofrågor.. Smink och mode och sånt skit när man kan intressera sig för sport liksom? Haha.

(Fast byta min glödlampa i taket fick allt lilla pappsen hjälpa mig med förra veckan efter månader av trasighet. Fast det var av anledningen att jag inte nådde upp till lampan även om jag stod på en stol. Det är inte lätt att vara kort. Där har jag inte så mycket mans-gener i alla fall.)

Puss & gonatt.
/ia.

Inga kommentarer: