torsdag 21 april 2011

Temperaturreglering...och glad påsk!


Igår var jag på en föreläsning med min VFU. (=verksamhetsförlagd utbildning = praktik).
Satt i en föreläsningssal, rätt fullt, vi kanske var ca 50st. Tyckte det var lite småkyligt sådär i början och det blåste allt lite kallt i nacken tänkte jag med mina två lager långärmat.
Men sen efter pausen så blev det lite varmare och jag vet jag tänkte att det var ovanligt (på högskolan får man jämt frysa under föreläsningar), jag var till och med varm om händerna, något som inte händer speciellt ofta. Så ovanligt skönt tyckte jag och satt och mös (fortfarande i dubbel-långärmat). Då lägger jag märke till nästan alla andra i salen sitter och pustar, vrider sig och säger att de håller på att svimma av värmeslag...

...man är lite olika! (eller så får jag ta det som att alla andra kanske var i klimakteriet och att jag förhoppningsvis har ett tag kvar dit ;) )


Nämen Glad Påsk då önskar en riktig liten påsk-häxa.


(den som såg mina humörsvägningar skulle hålla med om häxa, haha.)


/ia.

1 kommentar:

Johanna sa...

Hihi tack Ia! Just detta påskpynt är mest min kära mors verk, men jag förstår ändå vad du menar ;) Inga planer på att besöka Stockholm snart? Kram och glad påsk fina du!!