måndag 25 oktober 2010

--

Lite oro. Lite rädsla. Mycket glädje. Mycket frid.

Ska allt va enkelt? Ska allt va enligt planerna? Har alla samma plan? Är vissas vägar mer krångliga och trassliga än andras? Finns det en större mening? Lurar jag mig själv? Prövas jag? Är jag låst? Är det du Gud? Är det nån annan? Var är hjärtat? Ska allt vara perfekt, alltid? Ska man lyssna på andra? Eller bara sig själv? Ska allt vara bra på en gång? Ska man ha förväntningar? Jur mycket får man förvänta sig egentligen? Skrämmer jag mig själv? Rusar jag in i en återvändsgränd? Tänker jag för mycket på framtiden? Tänker jag för lite på framtiden? Är jag bortskämd? Har jag tålamod? Är jag feg? Är jag dumdistrig? Begär jag för mycket? Har jag något att ge? Eller kan jag bara ta? Är jag egoistisk? Kan jag kompromissa? Ska man kompromissa? Vet jag vad jag gör? Är jag barn? Är jag vuxen? Vågar jag vara glad? Flyr jag ensamheten? Vågar jag lämna ensamheten? Ger tiden svar? Har jag en annan väg att gå? Eller ska man vara som dom andra? Lyssna på goda råd?

Lite funderingar sådär.

Ha en bra dag.
Kram / ia.

1 kommentar:

Linda Bride sa...

Bra tankar kära du. De skulle passa att bollas på det där fikamyset jag föreslog :) kram