fredag 24 september 2010

--

imorn inleder jag min karriär som butiksbiträde. visst låter det gammeldags och fint? Så jag kallar det så, även om man säkert kan säga nått tråkigare. Och det är något jag drömt om länge att få göra så det känns jättekul. I en secondhand butik och jag gillar ju secondhand skarpt, så de kommer nog passa mitt tycke utmärkt. Och lönen? Nope, obefintlig. Ska jobba ideelt och det känns också bara bra, att pengarna går till välgörande ändamål. Jag tror man kan få betalt på helt andra sätt, pengar är liksom inte allt. Att göra något man tycker om och som känns meningsfullt (alla ssk:or, tänk vilken KASAM jag måste få ;) ) är ju också väldigt värdefullt. Och tror faktiskt jag behöver den sortens lön mer än pengar. Sånt förser nog Gud en med ändå, t.ex. blev augustilönen mycket större än förväntat. Och gått till jobbet med ångestklump flera dagar i förväg har jag gjort nog för länge framöver. Så nu vill jag göra nått kul! Mest gamla tanter som jobbar där, så då är de väl bra med lite lammköttsblod, haha. plus att jag gillar tanter så de blir nog en fin kombo.

aja, hursomhelst, den som har möjlighet kom på en visit på: Nordstans bra & begagnat, Slaggatan 37, Falun. Öppet på lördagar mellan 11-15 (mest då jag kommer befinna mig där) samt onsdagar 12-18. Komsi, komsi! :)
(förresten kommer ju jag vilja köpa allt som finns där... så de kanske blir ett dyrt jobb ändå)


övrigt: jag börjar bli en riktig fena på att ge folk sprutor i stjärten. + att läkare är snygga är INTE en myt :) (oftast)

övrigt 2: idag har jag varit husmoderlig och gjort storkok igen. Tycker det är superkul faktiskt. Kålpudding blev det denna gång. Kanske inte låter så himla gott, men det blev det. Billigt + nyttigt också = jag gillar. Så nu blir det många matlådor i frysen.

tack och godnatt.
/ia.

Inga kommentarer: