tisdag 21 september 2010

--

Jag skulle vilja skriva hela världen...


Efterlyses: Sällskap!
Jag vill gå på teater. Nämligen på pjäsen Natten är dagens mor, (bara titeln är ju otroligt fin, hälsar poeten i mig) av Lars Norén. Den går här i Falun på Dalateatern, både sept och oktober iallfall. Handlar typ om ett familjedrama, och alkohol. Tror också att det bara kostar 100 spänn om man är under 27. (och är man över ska man ha ett jobb - då kan man betala lite mer, hah).
Men jag vill ju inte gå själv. Det är patetiskt nog som det är, mitt lilla liv. (okej, nej jag får inte säga så!).
Blev lite teater-biten i våras när jag var på Dramaten och såg Scener ur ett äktenskap med Jonas-snygg-Karlsson. Så nu vill jag bli en kulturell teatergående människa. Känns ju lite coolt sådär.
Nejdå, men pjäsen har fått jättebra recensioner så de är de nog värt. Nån som vill haka?


övrigt: idag har jag varit en sån där dryg, jobbig tränande människa ;) känns ju fint. (speciellt att va lite fräsch i musklerna för en gångs skull)

har också kommit bra mycket längre med fördjupningsuppgiften (psykiatri) än innan denna dag, eftersom jag inte hade börjat. och jag tror det ordnar sig. sånt brukar göra det.
sängen var skön i morse men plugg-starten blev iallafall bara en timme senare än planerat, haha. diciplin?

imorn ska jag plugga vidare. och förhoppningsvis handla en brun Marilyn Monroe-tavla för 40kr.
sov gott vänner.

/ia.

1 kommentar:

Ylva sa...

Jag vill!!!! Men du vet.. långt mellan oss... :P Shit, den pjäsen lär vara skitbra! Norén är en bra typ. :)
kram