måndag 20 september 2010

--


kan inte nån snygg karl med en borrmaskin bara komma hit och skruva lite. vill ha allt klart nu. hyllor, speglar, tavlor, you name it.

bar överkropp är okej, likaså mycket muskler. (usch vad jag förstärker bilden av en "manlig/sexig" kille.)

men nejdå, jag väntar tålmodigt på pappa. på torsdag kanske han hade tid att borra lite åt mig. (göra det själv?, sa du. hallå, jag är tjej!! borrar och skruvar hör inte till min könsroll liksom!)



lite andra knäppa (obs väldigt knäppa!) tankar såhär på kvällskvisten: "Kan inte alla j**la duktiga människor sluta träna så förbannat mycket hela tiden. Vara så sjukt hurtiga hela tiden. Lägg av!"

men så tänker jag när jag inte tränat ett dyft idag, haft en, kanske välbehövlig, vilodag, ätit falukorv hos mamma och pappa och så. Då tycker min lilla hjärna att ingen annan får träna heller.
att folk kanske tänker så om mig de dagar jag hurtar mig tänker jag inte på en dag som denna. "dryga ia, måste du träna?"
aja, hursomhelst är det skönt att veta att jag inte är den enda som blir arg på tränande människor, kära M blir också förbannad på hurtiga joggare råkar jag veta :)


puss hej.


förresten, Säkert aka. Annika Norlin har släppt nytt album som jag lyssnar in just nu. Bra tjej, hoppas Facit är bra.



/ia.

2 kommentarer:

Danielle sa...

Eller hur..SLUTA TRÄNA JÄVLA HURTIGA MÄNNISKOR...helt sjukt..tänker typ ALLTID så..sen kan jag slå om och tänka fasen vad de var duktiga då..
Det sjuka är att JAG som tränade JÄMT slutade träna i somras när jag var ledig i 6 veckor..och nu var det jättelängesedan sist...men det har varit bra och nyttigt för mig.
Men måste fortfarande röra på mig varje dag, gärna en promenad...får kryp i kroppen när jag kommer på mig själv att varit inne en hel dag, eller suttit i soffan en kväll = PANIK!
Något är fel i träningshjärnan...måste finnas något mellanting;)
Eller vad tror du Ia?
Kram

johanna sa...

åh fina ia, tack så jättemycket! och förlåt för att jag var ute och sprang igår, det var inte meningen...men om det får dig att må bättre så tränade jag inte en cm i helgen ;)