fredag 9 december 2016

Kreativ inspiration

Känner äntligen att jag har lite kreativ inspiration! Vet inte när det hände sist...

Anledningen till detta: En ledig dag där jag är lite förkyld så jag inte har tillräckligt energi för att träna/träffa människor/städa och fixa i hemmet, men ändå mer energi än att bara ligga still och vila.

Resultat: Jag har 'kontorstid' och fixar med att svara på mejl, blogga, skriva julkort, fundera på julklappar, göra listor, byter ut foton på foto-slingan, syr och så vidare.
Äntligen, som sagt, att ta tag i sådan där saker man vill göra men aldrig känner att man hinner/vill/orkar.
Också bidragande orsak: brukar inte vilja sätta mig vid datorn på dagarna och på kvällarna jobbar jag eller så sitter oftast M., här vid datorn (jag skulle säkert få mer datortid på kvällarna om jag vill men nöjer mig oftast med soffan och pilla på mobilen. Men mobilpillande => man konsumerar media, men skapar inte något själv. dvs. för mig innebär det att jag läser massa bloggar och så vidare men inte att jag skapar något eget.)

Idag har jag skapat lite, det känns bra :)

En gammal frost-bild.
Vi borde verkligen skaffa en kamera igen, har ingen alls just nu...

Kärlek! /ia

Inga kommentarer: