lördag 10 december 2016

Abisko - Alesjuare i somras; bilder

Hej igen vänner!
Vet inte om jag har visat så många bilder eller berättat så jättemycket om vår semester i somras?
Vi hade ju en norr-semester (som var helt fantastisk!) och där en del av resan bestod i att vandra delar av Kungsleden och området därikring, nämligen från Abisko - Nikkaloukta (och bestiga Kebnekaise!). Under den delen av resan hängde vi ihop lite annat nice folks, nämligen Jocke, Linn och Tom.

Iallafall, tänkte visa lite bilder nu men ska på en gång säga att de INTE är mina eller att jag ska ha något credd för dessa, det är nämligen Tom som fotat alla bilder nedan (eftersom jag och M. är så sega och inte har redigerat våra bilder än... suck.). Hans företag som sysslar med fota/film hittar ni HÄR

Vi var igång!

Mycket fina fjällbäckar



Paus för gänget

Fullastade ryggsäckar

Framme första nattstoppet

GÖTT med käk!

Vegas





















Det var så mycket fina bilder så för att jag inte ska fotobomba er mer än jag redan gör nu så visar jag bara dag ett och två nu, dag ett ovan, där vi vandrade från Abisko till Abiskojuare, ca 14km. Det var lite småregningt första dagen men sedan fick vi FETT vandringsväder efter det.


Neda, dag2, där vi vandrade vidare till Alesjuare, ca 18km tror jag. Kvällens camp där var bland det finaste jag varit med om tror jag. Helt seriöst.





En gangster på fjället! ;)


Fantastiska landskap



Legenden


En hjord renar. Så himla fint djur! 






En liten bit med båt

Finast same-sommarbyn











Planerar näsa dagsetapp


Godnatt!

Skulle kanske kunna skriva mer om hur allting var och upplevdes, men vill liksom inte förstöra upplevelsen genom att 'skriva sönder den'. Men det var så himla fint alltihop! Ni ser ju själva....

Och vill någon veta fler detaljer så är det bara att fråga mig :)

Kärlek! /ia

Inga kommentarer: