måndag 1 februari 2016

Madagaskarbilder - djur i bur

Vet ni vad? Jag har faktiskt lite fler Madagaskarbilder som jag inte visat er än.

Här kommer ett gäng bilder från när vi var på en djurpark och kollade in lemurer, mestadels. Det fanns ormar också men de blundade och höll jag för ögonen när jag gick förbi -allt för att undvika värre mardrömmar än de jag redan hade (av mina malariapiller, huhu vilken grej alltså!).

Så här kommer lemurer i bur, tyvärr, stackars små kompisar.





En väääldigt liten lemur, som en råtta ungefär. Fast en lemur var det!
Ser ni ungen som klamrar sig fast på mamma-apan? Enligt guiden så stannar inte mammorna och plockar upp sina barn om de trillar ner medan de slänger sig fram bland träden - så det gäller att hålla i sig för glatta livet. Djungelns lag är hård minst sagt... 

En sån sötis i alla fall, med sina blåa ögon


De där tänderna skulle man ju inte vilja bli huggen av..



Ni ser kameleonten va? 

En sköldis!


Vi vandrade till ett vattenfall...


Glad tjej



Här nedan kommer några bilder från en annan utflykt - till den fantastiskt fina Mahambo-stranden. En helg i paradiset!




Kärlek! /ia

Inga kommentarer: