tisdag 1 juni 2010

^^


hej. då var man hemma igen. hem-hemma. I Dalarna, Falun, Bjursås, Baggbo, 71, i ett gult rum..
så var de med det. och jag ska försöka hålla någorlunda uppdatering här
och man funderar mycket på vad Betelåret betytt, och kommer betyda. Än har inte den riktiga tomheten infunnit sig, just nu njuter jag mest av att vara ledig och att det är sol. Och jag känner mig mest bara glad och otroligt tacksam för betelåret och vad det gjort med mig mer än vad jag känner tomhet och ensamhet och saknad. Men lugn, de känslorna kommer nog säkert också snart.
Aja, ett sentimentalt vad innebar betel för mig-inlägg kommer säkert snart, men det får bli en anna dag.
Så vad gör man när man är hemma i Bjurs igen?
Här är det hektiskt och händelserikt vill jag lova, vilken rusch! (ironi!) Jag hmm.... sover. Prommenerar. Solar. Läser en bra bok. Lagar mat, diskar, tvättar, packar upp. Umgås med mamma och pappa. Går på fotbollsträningar och tantgympa. Kollar på får och kossor. Jo, tillbaka på landsbygden var det ja!
Men faktiskt, ett tag är det ju väldigt skönt att bara göra ingenting, ha semester och sola och läsa. jag trivs bra. Önskar mig bara en sjö eller ett hav i närheten, men men man kan inte få allt.
en grej är dock väldigt bra här: man kan utan problem gå runt hemma, ute, osminkad och i enbart bikini(om vädret tillåter förståss). Inte en massa folk överallt, och nästan ingen insyn. Förutom en granne, men de har säkert redan sett mig i bikini så många gånger att de vant sig vid mitt blottande.
och dessutom antar jag att mitt dalmål kommer tillbaka rätt snabbt här...
Och idag har ja gjort både samhällsnytta och muskelnytta på en och samma gång. Lite riktigt arbete som pappa skulle sagt. Har lassat en hel massa kartonger med kläder på en lastbil som ska skickas till mindre välbeställda människor i Rumänien. Det kändes bra att göra nått vettigt innan jag fortsatte mina lat-dagar i solen.





bildbevis på att jag gjort iallafall en vettig grej idag
Fortsatt veckoplan: Inte så mycket. sola kanske? (haha, känns som ja upprepar mig en del). Kanske hälsa på syster & mattan i deras nya hus på torsdag om hon inte får jobb då. Sen får vi se vad helgen erbjuder, med falukalas och allt. Wihoo jag är RIX-Fms största fan! (ironi igen..)
Ska jobba nåra timmar på lördag också.

Nu känns det som jag bara bjuder på ointressant info så här kommer lite bildinfo istället:
djur man kan titta på (eftersom det inte finns så mycket folk i närheten)

ankor; tips: de gillar vattenpölar och sånt.'
och lägger bara ägg om de får gå utomhus..

bä bä vita lamm... (och i höst är du en stek på nåns köksbord.
vilket livsöde. tur insikten om det nog är begränsad,
din lilla stackare... jag ska iallafall inte äta upp dig!)
får får får. eller får får lamm?
höna pöna i det gröna.
Stor fördel: De värper ägg. Mycket bra föda.
Skulle även tro att en måltid med hönans ofullbordade avkomma
får godkänt av LCHF och Josef Melin
På den där bänken kan ni med stor sannolikhet
finna mig, runt kl. 15 med en kaffekopp i handen.
Vissa Betel-rutiner bör bevaras.
Det var allt från landsbygdsnytt för ikväll.
God natt!
/ia.

2 kommentarer:

johanna sa...

haha josef melin!

Anonym sa...

Åh, det låter som du har det så skönt! Jag såg fyra tranfågelungar häromdagen:) så det finns fina djur i Eksjö med... Jag kommer följa bloggen med glädje och spänning framöver! STOR KRAM på dig från mig! /Sara