tisdag 29 juni 2010

Midsommar var bra.
En mycket trevlig midsommarlunch hos Chellan, borde bli tradition :).
Sen grillning hos Anna&Mats i Gräv, hans bror Anders och fru Josefin var där. Sen var jag bland många tusen andra i Gropen i Leksand och dansade, bla. smågrodorna. Till och med pappa dansade, det var skoj.
Midsommardan var faktiskt också över förväntan. En kall kväll så man fick se till att hålla sig dansande på Dössberget.

Idag är jag glad. Jag har skrivit på ett hyreskontrakt för en etta på Lustigknopp i Falun. 1 september flyttat jag in. Jag längtar och det känns jättebra (fast de gick lite fort så ja har inte hunnit sett lägenheten i fråga inifrån, lite risky kanske men ja litar på min magkänsla)

Jag är en levande sten.
Gud,du andas liv i mig.
Och det är bland människorna jag blir till.
I att möta andra av dina vackra skapelser. Dina andra stenar.
Vi slits och nöts mot varandra. Det gör ont med våra hårda kanter.
Men allt som tiden går så slits våra hörn ner, vi blir mer och mer lika Honom.
En kantig sten, som slipas. Blir allt rundare, allt mjukare.
/ia.

1 kommentar:

Frida sa...

Men vad kul!! :D hur fick du tag på den? :)