söndag 19 april 2009

söndag 19 april

Hej.
Idag var det säsongspremiär i fotbollen för min del, har ju missat de två första träningsmatcherna men idag på kvarnsvedens IP var ja där. Och slutsatsen och det viktigaste med alltihop: fotboll är fortfarande skitkul.
Kul var också gårdagskvällen. Vi hade ju vår första klassfest, först var vi på kåren och sen blev de harrys. Tror ja dansade nästan nonstop från 21-02, me like dansa väldigt mycket : ) blev ju som ett träningspass allt de där dansandet. Vi träffade på våra österrike kompanjoner på harrys och dansade hejvilt.
Och sen blev det en katt-natt med jessica på en soffa. Haha. För många kanske en krogkväll gärna avslutas med besök i någons säng, men ja lyckas alltid hamna på soffan. med mig själv eller möjligtvis med en katt. Tror de passar mig fint. De blev en lång morron då jessicas kattskräck gjorde oss klarvakna kl åtta i morse. Terapi? : )

Hjärnspökerna säger åt mig att ja borde träna mer. Äta mindre. Va en bättre kompis. Och allt…
Men jag försöker vara nöjd med mig själv. Försöker försöker försöker försöker försöker. Ibland går de åt helsike. ibland går de bra. Ja blir äldre och lite mognare hela tiden. Och försöker också inse att livet inte går ut på att vara blond brun och smal. Att lycka handlar om nått annat. Att misslyckanden inte beror på att man är för tjock, för råttfärgad och för blek. Och att framgångar inte beror på det motsatta. Jag vet ju det egentligen. även om samhället dagligen pumpar i oss information om att utsidan är det som räknas och att vi måste vara så himla snygga och lyckade så finns det faktiskt nått annat. Insidor, fina hjärtan, relationer, vänskap, glädje, humor, Gud. Sånt som också är värt.. men de är så lätt att glömma tappa bort o tänka: om jag bara blir liiite snyggare/smalare/bättre (vad du nu vill bli) så skulle allt kännas så bra. Jo tack pyttsan.

”Kom och slå lite vett i mig..”


Lycklig? ja tror inte de...
Puss o kram o gonatt / Ia

4 kommentarer:

Sofia Fahlström sa...

Ia, du verkar så deppig! Sluta tänk så mkt på träning och mat. Mat är kärlek, inte något dåligt!!

Jessica sa...

dumma hjärnspöken, dom ska inte behöva vara där ! du ska inte behöva känna så.. DU ÄR BRA IA <3

ia sa...

tack vänner.. och de går bra, för de mesta. men ibland vill man bara byta ut hjärnan sin o sluta tänka tankar man redan tänkt 1000-tals gånger. men man får acceptera att vissa områden måste man jobba extra hårt med...

Sofia Fahlström sa...

BRA! Livet är alldeles för kort för destruktiva tankar! Glöm inte bort att leva!