tisdag 14 april 2009

"Men närhet väger tungt…"

I made it once again!
och inser att ja bränner mina egna broar. Och ju mer ja tycker att ja inte passar in desto mindre bryr ja mig om vad människor tycker om mig. Och de kan bli en farlig ond cirkel..

Man inser att slaget är förlorat. och tar istället chansen på nått annat.
”varför då?” sanningen: för att få bekräftelse (som vi nog alla trånar så längtansfullt efter, på ett eller annat sätt, även om vi inte alltid vill bekänna det). Man känner för en stund att man duger, man blir sedd.
Och som vanligt gör jag det jag egentligen kanske inte borde göra. Söker ja efter nån sorts ”förbjuden frukt” kick? Kanske. och priset att betala blir att ja vet att ja inte kan klassas som världens schysstaste kompis direkt.

De här blev verkligen rätt kryptiskt.

Och trots allt, även om ja kanske inte borde, så har jag mest hela dagen gått runt med ett småleende. Så är de, sån är jag. Som sagt, närhet väger tungt.


/ia

Inga kommentarer: