onsdag 22 april 2009

onsdag 22 april

”Because, sometimes, you have to step outside of the person you’ve been. And remember the person you were ment to be. The person you wanted to be. The person you are”

De var väl så jag kände ungefär. Jag var inte ärlig mot mig själv. Så då fick jag lov att ta ett av mitt livs tyngsta beslut. Och jag gjorde rätt, man måste vara ärlig mot sig själv, annars kvävs man. Men självklart känns det konstigt och sorligt när man från en dag till en annan står där själv utan den som varit som ens bästa vän i nästan åtta månader. och även om man inte ångrar sig kan man väl sakna?


Gårdagen var en stor gruvan inför årliga domar-löptestet. Med en ond hals dessutom var ja inställd på att de skulle bli dödligt jobbigt o att ja kanske inte skulle klara de. Så vilken lättnad när det visade sig vara a piece of cake : ). 150 meters löpning i intervaller 10 varv runt löparbanan lät jobbigt men var (förvånad att säga det men) kul! Löpning är väl inte min starkaste sida men tydligen har de kilometer det trots allt blivit på löpbandet i vinter gett lite resultat för det var precis lagomt jobbigt, så man blev andfådd och svettig, men absolut ingen plåga. Och ja kände mig nöjd och glad att träningen gett resultat. Dessutom kan man ju inte bli annat än nöjd när man som enda tjej i gruppen flåsar definitivt mindre än de flesta andra pojkarna/männen/gubbarna. =)


Nu kommer dagens andra citat, hämtat ur min mest lästa bok, Bibeln. Den är rätt fyndig och nästan humoristisk på sina ställen : ”Bättre är ett fat kål med kärlek än en gödd oxe med hat” (Ords 15:17) Så sant som de är sagt.


På min önskelista just nu:
- Bli frisk i halsen & inte ont i benhinnorna så man kan träna som man vill. Är sugen på att jogga i skogen…
- Klara den praktiska tentan imorn. Kommer stå där med stora skälvan, mycket nervösare med praktiska tentor. Usch!
- En rolig helg. Förutom jobb (bra med tanke på ekonomin) så blir det födelsedagskalas på Arvsgatan + antagligen harrys utgång. Kan de bli annat än lyckat när mina fina tjejer är sällskap, äta gott och dansa stjärten av sig?


Shake you’re ass! / Ia


Inga kommentarer: