måndag 16 januari 2017

Vinterhelg

I helgen har vi haft en riktigt bra vinterhelg. 

Vi har hunnit med att åka längdskidor i Sörskog, åka snowboard här hemma i Falun samt att Micke letade fram ett par skridskor åt mig så att vi hade lite hockeymatch/skridskoträning igår kväll. Välbehövlig träning för mig då jag inte åkt skridskor på kanske tio år. Men jag klarade mig hyffsat, (det tyckte M. också!) och det var riktigt kul, gjorde skitont i fötterna och gav träningsvärk i ljumskarna till idag. Hoppas det blir fler skridskoträningar i vinter!


Även längdskidåkningen var premiär för året, men där har jag ju iallafall åkt mer än en gång var tioende år . Var ju till och med i Vasaloppssform för några år sedan., även om det är längesedan nu. Men alltså, nu när vi åkte i lördags, det var SKITROLIGT, om man får uttrycka sig så. Faktiskt.
Det var så himla vinterfint i skogen men rejält med riktig snö, solen sken igenom granarna ibland med ett nästan guldaktigt magiskt sken och så hade vi så roligt och familjärt sällskap när det var jag, Micke, Mamma, Pappa och M.s mamma som åkte. 12 kilometrar skrapade vi ihop, och på de partierna det inte var en massa tunga uppförsbackar åkte jag nästan ifrån Micke och det var ju en sån häftig upplevelse jag aldrig någonsin jag trodde skulle få uppleva, att naturfenomenet-på-alla-sporter han-testar-på-Micke fick lov att kämpa och flåsa för att hänga på mig. Ohoho, tänk alla gånger det varit tvärtom och nu fick jag äntligen känna mig stark och duktig. Hehe..

Skulle kunna babbla på lite till om helgen kanske men nu måste jag kila iväg och hjälpa Josse och Mattias med ett flyttlass, att det är sorgligt att de ska flytta förtränger jag just nu. Bra att man kan hjälpa till iallafall! Och sen väntar ett kvällspass på jobbet.
Tjing!



Kärlek! /ia

Inga kommentarer: