tisdag 22 mars 2016

Det finns ingenting att skriva om

Jag mår bra nu
och känslorna är inte längre utanpå kroppen.

Det finns ingenting att skriva om. 


Jag gråter inte längre
och behöver inte skriva för att kunna andas, överleva.

Det finns ingenting att skriva om.

Vem behöver Gud när allt rullar på, när vardagen fungerar, när behoven är fyllda?
När förtvivlan inte är en ständig följeslagare.

Det finns ingenting att skriva om.

När tidens sugs upp av jobb, vardag, träning, sällskap, vänner, roliga fritidsaktiviteter, kärlek
finns ingen tid för djupa funderingar eller grubblerier

Det finns ingenting att skriva om.


Jag mår bra nu.
Det finns ingenting att skriva om.


Men jag vet att skriva är mitt språk. Det kommer komma dagar, nätter, när sorgen är tillbaka som min vän, och DÅ ska jag ta tillbaka mitt verktyg för att hantera livet. Jag har lärt mig att hitta kontakten med mig själv, det djupare. Jag har lärt mig hur jag kommunicerar Gud. Nu finns ingenting att skriva om, men jag har lärt mig mitt språk och det kommer att komma tillbaka.


Kärlek! /ia

Inga kommentarer: