lördag 27 juni 2015

Semesterplaner

Tanken var från början att åka upp till Abisko/Nikkaloukta och vandra en bit av Kungsleden, förbi och eventuellt upp på Kebnekaise. Förra året hade vi ju liknande planer men då skadade sig Micke i knät så det blev inget av det (fast det blev en väldigt fin semester ändå!). Men i år,  då skulle det väl bli av...?!

Men.
Så hittade jag på Kungsledens Facebooksida (son tur var i och för sig) där det stog aktuell information och då visade det sig att det var mer snö kvar däruppe  än vad det hade varit såhär års på många, många år. Så åker man dit nu ska man typ ha snöskor och räkna med att pulsa runt i blöt snö.
Vi som inte alls är så vana vandrade kände oss inte riktigt redo för ett sådant äventyr och dessutom kanske det inte är så jättefint om växtligheten knappt har kommit igång utan det ser ut som aprilväder typ.
Så, inget Lappland, midnattssol och fjällvärld i år heller alltså. Men nästa år kanske, tredje gången gillt? ;)

Nu är reservplanen , troligtvis , såhär iallafall: Vandra Högakustenleden istället. Är grymt pepp på det med, vill åka norrut och Högakusten ska ju vara väldigt vackert sägs det. Kanske lite skönt också att inte behöva åka bil i femton timmar för att nå målet.
Har lånat ihop spritkök, tält och lite annan utrustning som vi inte har. Känner mig som sagt riktigt pepp och ska bli intressant att se om vi klarar av att vara friluftsmänniskor i några dagar:)
Stackars M. däremot verkar helt utarbetad och slut så det är jag som har fått stå för planeringen och packningen. Å andra siden betyder ju det än så länge att jag har fått bestämma typ allt också ;) Får se när han vilat upp sig ett par dagar om jag får avsäga mig min roll som semesterchef då :D

Hoppas på sol och värme, det skulle verkligen behövas för att semestern skulle kännas komplett.

Kärlek! /ia

Inga kommentarer: