torsdag 13 oktober 2016

Övning inför morgondagen

Imorgon har vi nått som kallas för regiondag på jobbet, och i år är det vi i Falun som håller i den. Det innebär att det är undersköterskor, sjuksköterskor, läkare och sekreterare från bland annat Uppsala, Gävle och Örebro som kommer hit till oss och vi har ordnat en dag med olika föreläsningar. Och jag ska hålla i en av dem! Roligt, men lite nervöst såhär kvällen innan såklart. Jag ska berätta lite och visa bilder från min Madagaskarresa förra året och prata om hur det var att vara sjuksköterska på Mercy Ships.

Det är ju ändå kul att få berätta om en sådan upplevelse, så scenrädslan som vi nog alla har får man stoppa  åt sidan. Eftersom det är min upplevelse jag ska berätta om finns det ju inte direkt några rätt och fel. Har övat lite idag, för lite pirrig är man allt.

Aja, det blir säkert bra. Ska bli en rolig dag imorgon iallafall. Om jag kan sova, hehe.

Kärlek! / ia

Inga kommentarer: