fredag 7 oktober 2016

Vardagskärleken (till några riktiga guldklimpar!)

I söndags föddes den briljanta idén att åka ut och grilla o skogen. Först försökte jag sälja in idén hos M., men som så många andra gånger så väger adrenalinkicken från en cross högre än mina små skogsutflyktsförslag, så jag är glad att min lilla familj nappade på mina utflyktsplaner. 
Jag får ju ofta sån vara-ute abstinens, speciellt såhär på hösten, men det har ni säkert redan hört mig tjata om tusen gånger så det kanske räcker där.

Hursom, i söndags var vi uppe vid Andersbotjärn och gillade korv. Planen kanske inte vart helt så lyckad som jag hade inbillat mig i min fantasi, då det var lite skuggigt och blåste lite kallt vid sjön. Men det var fint ändå! 
Smågrabbarna var med och sprang runt och lekte, är man liten behöver man inte vara rädd för att frysa med all den sprudlande energin att springa, hoppas, skutta och ramla runt. Själv fick jag lov att ställa mig uppe på eldstaden för att försöka få lite liv i mina djuptfrysta tår... hehe. Men de tinade upp sen när jag och pappa gick längs Vildmarksleden hem, en liten del av den bara men vi fick oss iallafall en timmes fin skogspromenad. 





Och i onsdags fick jag träffa små bustrollen igen! De var och hälsade på mig här i Falun och jag och syrran tog dem med till lite olika lekparker och så ville de se på film på min och Mickes relativt stora skärm ;) 

Och det var väl egentligen bara det jag hade tänkt säga med det här inlägget; jag har världens gulligaste syskonbarn, de är så glada och roliga och fyller mitt hjärta med sådan värme. Jag blir glad varje gång jag träffar dem och glädjer mig åt att vi bor så nära varandra att det blir av rätt ofta. Gullebarnen-busmonstrern-hulliganerna-sötasta guldlockarna. Finast är dem! Och jag tackar Gud för att de finns och för att de finns i mitt liv.

Syskonbarn for the win helt enkelt! 

Och så lite mer suddiga mobilbilder, det är väl inte så man ska blogga nuförtiden när allt ska vara så redigerat och se proffsigt ut, men idag är det såhär ni får mig. 


Kolla på traktorer.....såklart! :D 

Kexchoklad i soffan... tur den inte är vit ;)

Coolingarna, som sagt :) 


Kärlek! /ia

Inga kommentarer: