lördag 2 maj 2015

Flow

Åh, det känns som jag äntligen är inne i nån sorts flow igen, Gudsflow. Har saknat det, och tror jag vet vad det beror på att det är tillbaka. Jag har bestämt mig. Att satsa, att lyssna till det där lilla hjärtat inuti mig, att följa min längtan och mina drömmar (som jag bestämt tror att Gud har placerat där!). Jag har bestämt mig att våga anta utmaningen, göra det jag vill göra i mitt jobb för Guds rike, att anta min kallelse och följa Jesus. Även om det kommer kännas tufft också, bli jobbigt, en utmaning, längta hem, sakna hemma och M till tusen, så har jag bestämt att göra detta. Om jag får. Jag ber att Guds vilja ska få ske i mitt liv.
Och jag får häftiga bekräftelser på att det är så av Gudsmän och Gudskvinnor. Yeah! :)

Och jag tror det är därför jag är tillbaka i flowet. För att jag bestämt mig, igen, att följa Gud och denna gång på ett väldigt konkret och praktiskt sätt.


Är inne i ett kärleksflow på det rent mänskliga planet också. Min fina M! Han är bra, för mig. Jag tror ju absolut att på nått underligt sätt hänger det flowet ihop med ovanstående flow. Gud är ju kärlek.


Kärlek! /ia

1 kommentar:

mamma sa...

Underbart Ia <3 <3 <3