söndag 17 maj 2015

Kristus for till himlen och jag fotar myror

Den här långhelgen blev inte så lång när det väl kom till kritan. Jobbade i torsdags, Kristihimmelsfärd, och sen tog jag ett extrapass på lördagen men var iallafall ledig i fredags och idag. De lediga dagarna har varit sköna även fast vädret inte riktigt var på vår sida. I fredags var jag och M på turné/utflykt till Bjurs, picknick på Ärtknubben (i vinterjacka, det behövdes!), och sedan hälsade vi på både Mickes mamma och mina föräldrar, praktiskt att ha alla samlade i Bjurs. Och så körde vi cross också, lite läskigt men väldigt kul också att köra den där där monstermaskinen :)

Igår efter jobbet sprang jag en runda, det är ju Blodomloppet (springlopp som jag ska va med i tillsammans med ett gäng från jobbet) om en vecka och även om det tar sig rätt bra med löpningen så är det nog på håret om jag klarar mitt uppsatta mål, milen under en timme. Det ska bli spännande iallafall och framförallt har det här loppet varit bra för att få mig motiverad att komma ut och träna löpning. Superbra!

Här lite bilder på myror, träd och annat man kan hitta i skogen. :) Älskar att vara ute och traska där!











Nu till veckan ska jag till Stockholm på kurs/utbildning med jobbet onsdag till fredag, samt jobba helgen så det blir nog mest det. Plus några bra löppass, det är vad som står på önskelistan inför vecka 21.

Kärlek! /ia

Inga kommentarer: