måndag 18 november 2013

Sunday

idag har jag gjort ytterligare lite comebacker; förutom jobbet, Baggbo och Jocke är nu även kyrkan och Friskis avklart. Och åhhh så sjukt kul och skönt det var att få träna igen. pressa musklerna i takt med att svetten börjar sippra fram... åhh! som  sagt :)

men det var inte det jag skulle skriva om. utan om en skön, skön dam (eller tant) jag träffade på, som jag nu anser som min nya vän och förebild. varför?

jo, ett: hon gymmar. fast hon måste va minst 80+. 85 kanske... och går till gymmet med rollator. MEN: hon är där! coooooolt.

två: hon har rest. vi kom in på att jag inte hade tränat på sex veckor för att jag hade varit ute och rest. och Indien hade hon också varit. så då prata vi om det ett tag. och tanten älskade att resa, de lyste i ögonen på henne när hon pratade om det. hon hade nyss varit i Kroatien och jag fick lite restips. Australien och Nya Zeeland gillade hon. Och åhhh, Sydamerika!
jag frågade om favoriten, och hon nämde Hawaii som något speciellt. Dem gumman verkade ha varit överallt.
Hon avslutade vår resekonversation på ett skönt sätt också: Åh, om man ändå vore ung! (Hon ville ut och resa mera)

jag tror jag ska lyda hennes uppmaning: res mycket.
för hon verkade vara ett riktigt skönt och glatt krutpaket.
sån ska jag med bli! punkt slut.

kärlek! /ia

Inga kommentarer: