tisdag 21 juni 2011

Åh när det äntligen är över

Det är faktiskt, det trodde jag inte, rätt skönt att inte bli hög. Hög av skönhet.
Känner mig fri. Fri i att försöka vara människa. En människa till Guds avbild. Precis som du är det också.
Fri och lugn. Det låter bra va?




Och trött! visst är det underbart skönt att få lägga sig och bara sova när man är sådär supertrött så tankarna går i slowmotion och man fryser lite och ögonlocken vill trilla ner efter en lång men bra dag. Öppna fönstret, krypa ner i sköna sängen, frysa lite lagomt först innan täcket blir varmt, krama om mjukisdjuren (ja det är sant!), lyssna på vinden (och förhoppningsvis ingen i huset som har fest!) kanske be en kort bön men mest tänka på killar och strunt i typ 3 min innan jag slocknar som en stock. Inte behöva gå upp kl 05. Kunna dra sig 10min på morgonen. Mmm, underbart! Så det ska jag göra nu.

godnatt/ia.

Inga kommentarer: