söndag 9 augusti 2009

Igår körde jag mot enkelriktat. för jag var förbannad. Alltså jag körde inte mot enkelriktat med flit, men när stubinen brunnit upp och det ryker ur öronen (för en skitsak egentligen) så varken ser eller tänker jag så bra. Jag borde verkligen försöka lära mig kontrollera mitt humör, och lägga nån liten centimeter till den där stubinen så mina vredesutbrott inte leder till nåra värre olyckor. Ja menar nästa gång kanske Herr Polis ser när ja klantar mig : )

Vrede är ju en av de sju dödssynderna. De andra är högmod, girighet, begär, avund, frosseri, lättja. Tur att de finns en hel famn med nåd för annars hade jag legat riktigt pyrt till (märk ordvitsen – pyrt till/helvetet, fyndigt Ia!) för ja har nog en hel del av alla de där dödssynderna i mig. Men vem är perfekt?

Igår skulle jag, som flera gånger den här sommaren, på Harrys och dansa lite tänkte ja. Tror ni ja tog mig dit? Nä som vanligt för trött. Så istället satt ja med en tekopp i Jockes soffa med klänning och uppdragna konsum-tubsockar . Sexigtvärre! Men trevligt var de iallafall. Singelpakten : )

Ja vill träna! Och nu tror ja jag håller på att bli frisk i halsen för nu har träningssuget kommit tillbaks. Match imorn först, hoppas benen inte värker som vanligt, ikväll känns dom bra i alla fall.
Fast ja har tränat i veckan. På andra små saker. Som att vara lite snäll mot mig själv. Vara nöjd, tänka lite snällt. Ibland går de dåligt, men ibland går de riktigt bra. Som i fredags när ja var till farmor. Bara kopplade av. Jag var på shopping i Ludvika centrum, hittade en fin tröja eller vad de nu var fast visste inte om ja hade råd, men farmor erbjöd sig att betala. Ja tackade inte nej : ) och åt en massa god lax, och glass och snäll var ordet.

Jag tycker inte man ska säga saker man inte menar. Gäller i hög grad även mig själv. Inte ens snälla saker. Om man inte menar det på riktigt riktigt.
Nån kan så lätt bli sårad då, även fast man inte menar det. Så därför är det, enligt mig, bättre att inte säga nått alls. Kanske därför ja blir lite tyst ibland. Men ja vill inte snacka en massa skit som ja inte menar.

Och om ja nu blir lessen av undvikandet så fick ja min lessenhet påspätt igår… men men mens.

Och idag har ja spanat på lammkött från 90-talet. Nått kul ska man väl få ha i alla fall ;)

Och de här blev en salig söndagskvälls-blandning, plocka vad ni vill ta åt er. Som en buffé ungefär.

Kram / Ia.

1 kommentar:

Jocke "Legenden" Benini sa...

Ja singelpakten är inte att leka med!! :D När ska vi ha tea-session i baggbock då?